Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van jos en rosa brink - WaarBenJij.nu Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van jos en rosa brink - WaarBenJij.nu

Saigon

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg jos en rosa

16 Maart 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vandaag veel gezien van Saigon zoals de stad nog steeds door de mensen in het zuiden van Vietnam wordt genoemd, en geen Ho Chi minh city.
Stad met een geschiedenis, eerst waren daar de chinezen, gevolgd door de Fransen Japanners en Amerikanen. We zijn naar de Notre Dame geweest erg mooie kerk, daarna Bij het independence palaca, bekend van de nordvietnamese tanks die hier dwars door de hekken reden, het war remnants museum hier worden de Amerikanen als echte oorlogsmisdadigers neergezet, en hier is opvallend veel materiaal van de Amerikanen te zien wat is achter gelaten, heerlijke lunch gehad, na de lunch gewandeld door China town, en aan het eind van de dag nog heerlijk bij het zwembad gezeten, al met al een geslaagde dag. Morgen doen we het kalm aan winkelen en dan de dag erna gaan we weer op pad oa naar Cu Chi de tunnels waar de Vietcong in zat.

• 16 Maart 2015 - 16:09

Bert:

he he, eindelijk een beetje een reisverslag en niet alleen maar de mededeling dat het te heet dan wel te koud dan wel te nat was.
    Als jullie toch gaan winkelen, hebben ze misschien nep-rolexen in Vietnam?

• 16 Maart 2015 - 16:35

Jos En Rosa Van Den Brink:

Vast wel hoezo dan wil je er een?

• 17 Maart 2015 - 08:40

Wil Van Gijn:

Hallo luitjes,

Ik heb toevallig afgelopen week nog een reisverslag gezien van Flloortje (3 op reis). Ging ook over Noord en Zuid Vietnam + Thailand. Veel plaatsen die jullie noemen hebben wij dus toevallig ook gezien. Weliswaar niet live, maar toch de moeite waard.
    Overigens in nep rolexen en andere producten is veel geld te verdienen. Ze moeten je alleen niet op pakken!

Veel reisplezier. Altijd leuk om jullie reisverslagen te lezen.

• 17 Maart 2015 - 15:26

Bert:

ja ik zou wel zo'n nepperd willen, maar ja het risico, zoals Wil aangeeft, dat wil je niet nemen , lijkt me. Dus ik droom gewoon lekker verder.
    Veel plezier daar met z'n 2en

• 21 Maart 2015 - 01:55

Jos En Rosa Van Den Brink:

Bert wil jij een heren of een dame Rolex en dan een mechanische of op een batterij?