Gevoelstemperatuur - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van jos en rosa brink - WaarBenJij.nu Gevoelstemperatuur - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van jos en rosa brink - WaarBenJij.nu

Gevoelstemperatuur

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg jos en rosa

25 Maart 2013 | Thailand, Cha-am

Staat n windje en zoals in nederland kunnen we spreken van een gevoelstemperatuur.
Lig op mn bedje tis volgens mij 32 graden maar toch met de oosten wind voelt het aan als zeker 38 graden.
Pfffff. Erg vervelend hoor

• 25 Maart 2013 - 11:27

Marianne:

Ja, ja, wrijf het er nog maar even goed in hoor! Stelletje Thaise helden!
    Maar eerlijk gezegd: ik moet er niet aan denken om jullie temperatuur daar mee te maken.
    Ik ben net van gisterenavond een beetje bekomen toen ik met de bus naar huis moest en daar bijna 1 uur over heb gedaan, omdat de bussen dan om het half uur rijden. Als je die net hebt gemist, dan sta je in het totaal zo'n 40 minuten volop in de ijzige oostenwind.
    En wat je dan ook aanhebt en spek genoeg op het lijf: die blaast overal doorheen.
    Jullie gaan de dagen aftellen, nog maar lekker genieten en dan komt Jos weer als een neger thuis.
    Lieve groet, Marianne

• 25 Maart 2013 - 11:52

Der Willie:

Het is overdreven om te zeggen dat we hier een gevoelstemperatuur van minus 35 graden hebben. Maar het is echt superkoud buiten. Vanochtend gaf de temperatuurmeter min 6 graden aan. Maar met die harde oostenwind leek het veel kouder. Daar weet Marianne (zie haar reactie van 11.27 uur) over mee te praten. Afgelopen zaterdag een stukje gefietst. Dat viel ook niet mee. Eerst een stukje tegen de wind in gefietst. Na een uur had ik het wel gezien. Op de terugweg gelukkig de wind mee! Al met al bijna 50 kilometer gefietst. In deze weersomstandigheden voelde dat als bijna 100! Na afloop onder de douche (lekker tintelen!!) had ik nog "plezier" van dat ritje.
    Geniet nog van jullie laatste week in het prachtige en warme Thailand.

• 25 Maart 2013 - 13:37

Jerry:

Ieder krijgt wat ie toekomt, dus geniet er maar lekker van. Het lijkt er dus op dat wij het niet verdienen hier. Het is werkelijk niet te geloven hier zou koud. Met name de wind maakt het koud. De laatste dagen is het niet boven de nul graden geweest, en dan heb ik het nog niet eens over de gevoelstemperatuur.
    Nog ff een paar dagen genieten en dan hoop ik dat jullie weer gezond en veilig aankomen in Nederland.

• 26 Maart 2013 - 08:28

Hent:

Blijf nog maar even hangen daar! Het is hier nog bere koud.
    Geniet nog even van het heerlijke eten
    Wanneer vliegen jullie terug? Zijn jullie met de pasen weer thuis?
    Lieve groetjes Hent